EL NOU SUV de Land Rover, el Range Rover Velar, se situa per sobre del més popular Evoque i per sota de l'imponent Range Rover Sport. El Velar arriba al segment cada cop més creixent dels crossover com a competidor del Porsche Macan o el Jaguar F-Pace, que forma part del mateix grup (Jaguar-Land Rover).
El Velar té un disseny clarament més esportiu que el Range Rover Sport, malgrat que aquest últim tingui el nom Sport. El Velar disposa d'un frontal i una part posterior més aerodinàmics, i amb uns para-xocs davanters i posteriors més agressius que els de l'Sport.
El darrere, caracteritzat per la il·lumiació LED, destaca pel seu disseny aerodinàmic. |
Pel que fa als motors, el nou Velar disposa de dos motors de gasolina i tres de gasoil. Estrena un 2.0 turbo Ingenium de 250 CV, però també porta el 3.0 de 380 CV, que fa servir el Jaguar F-Type, pel que fa a la gasolina. Els tres motors de dièsel són dos 2.0 Ingenium, amb potències de 180 CV o 240 CV, i un 3.0 de 300 CV.
L'interior presenta solucions d'última generació: té tres pantalles, una de 12,3" tàctil que controla la ràdio, el navegador, modes de conducció... Més avall, n'hi ha una altra de 8" que també és tàctil i controla la climatització, les posicions dels seients... Finalment, el quadre de rellotges també és una pantalla, que mostra informació general del cotxe, com ara el mode de conducció, l'autonomia i el consum.
Cal destacar la ruleta del canvi de marxes automàtic, que s'ha convertit en un símbol de la marca Land Rover.
L'interior incorpora tecnologia d'última generació. |
De fet, és força car pel que ofereix, ja que la versió amb motor Ingenium 180 CV, canvi automàtic i 4x4 del seu equivalent, el Jaguar F-Pace, costa 50.820 € --10.000 € menys. Pel que fa al Porsche Macan, el seu altre gran rival, la versió dièsel bàsica --de 258 CV-- costa 65.920 €, amb canvi automàtic. És més car, sí, però és molt més ràpid: accelera de 0 a 100 en 6,3 segons, mentre que el Jaguar ho fa en 8,7 i el Velar, que és el més lent, accelera de 0 100 km/h en 8,9 segons.
A més, la versió 2.0 dièsel Ingenium de 240 CV, canvi automàtic i 4x4 costa 64.700 €, uns 5.000 € menys que l'equivalent del R. R. Sport, que és el model superior.
|| GUIU R. N.
Aquesta pantalla tàctil de 8" controla la posició dels seients, la climatització... |
⦵ Preu alt --similar al del R. R. Sport--, pocs motors de gasolina, rival dintre del mateix grup (Jaguar F-Pace), massa pantalles
* * * * *
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Suggeriments: