Renovació amb classe... A
El facelift de la tercera generació
Classe A, a la venda des del 2012,
ha arribat. A més, amb el potent motor 2.2 turbodièsel
de 136 cavalls, competeix amb els BMW Sèrie 1 dièsel més esportius...
ELS MERCEDES sempre
han representat el luxe, al contrari que els
BMW, que eren l’esportivitat. Per això, va sorprendre quan el 2012 Mercedes va
presentar el nou Classe A, que contrastava molt amb les dues primeres
generacions, d’aspecte de monovolum. El disseny era molt esportiu, amb uns laterals
molt marcats i un frontal que, amb uns grans llums amb il·luminació diürna LED,
la calandra amb una o dues grans barres cromades (depenent del model i la
versió) i un gran logo de l’estrella al centre, va marcar un nou patró de
disseny per a Mercedes.
El motor que hem provat és el 200d (abans de la renovació anomenat 200 CDI), amb un motor turbodièsel de 2.143 cc i 136 CV de potència, motor que també porten els CLA (Classe A Sedan) i la versió bàsica de la Classe C (200 Bluetec)
Tornem al propulsor. El 2.2 turbodièsel estira amb força des de baixes revolucions i es mostra molt elàstic i relaxat corrent a 130 per hora amb sisena marxa. Es nota la diferència amb els 1.600 de 120 cavalls de la competència. L’acceleració és molt bona, i tant permet fer avançaments per carreteres de muntanya com sortir el primer dels semàfors.
Però no us penseu que tot són coses bones en aquest
cotxe: el maleter és diminut (341
L), si el comparem amb el d’un Volkswagen Golf, que fa 4,25 m de llarg i té un
maleter de 380 L,
o amb el d’un Fiat Tipo Hatchback, de 4,37 m de llarg, amb un maleter de 440 L. Tampoc m’agrada gaire
el preu, 29.275 €. Si, a més, s’hi sumen els extres... Però en alguns concessionaris
molt generosos es pot aconseguir per
menys de 25.000 €.
I l'interior? Molt bé. Materials de bona qualitat, tot molt lògic, excepte un fre de mà de botó que no és fàcil de trobar sense ajuda. L'ordinador de bord funciona fantàsticament i és molt intuïtiu fer-lo servir posant els ulls a la carretera... El navegador està present en una pantalla central de set polzades amb forma de tauleta, que sembla acoblada posteriorment. La pantalla, que no és tàctil (des de Mercedes diuen que és perquè no hi quedin ditades), es fa anar amb una ruleta situada al costat del canvi de marxes, fàcil de controlar i intuïtiu quan t'hi acostumes.
Si busqueu un bon compacte prèmium, luxós i ràpid, sens dubte aquest Mercedes Classe A és una bona opció.
L’esplèndida
càmera posterior, un extra de la
unitat provada, s’ubica al costat del pany del maleter.
El motor que hem provat és el 200d (abans de la renovació anomenat 200 CDI), amb un motor turbodièsel de 2.143 cc i 136 CV de potència, motor que també porten els CLA (Classe A Sedan) i la versió bàsica de la Classe C (200 Bluetec)
Sense mirar la fitxa tècnica, ja es pot suposar que
aquest motor, per a un compacte de 4,29 de llarg i 1.455 kg de pes, deu anar sobrat.
I hi va:
0-100 en 9,3 segons, 300 Nm de par entre 1.400 i 3.000 rpm... i un
consum oficial de 4,1 l/100 km. És real aquest consum? No del tot, encara que hem
aconseguit uns brillants 4,6
litres anant per carreteres secundàries i autopistes a
bons ritmes, superant els 130
km/h bastant sovint. Suposo que, per a un ús urbà, deu
consumir entre 5 i 7 litres.
INTERIOR
A l’interior destaca la consola central, amb la qual es maneja la ràdio, el
climatitzador...
La pantalla amb forma de tablet,
que no es pot amagar, a diferència de les d’Audi, sembla agregada posteriorment
i no és tàctil; es maneja amb una ruleta situada darrere el canvi de marxes.
Malgrat tot, el seu funcionament és molt
intuïtiu.
Tornem al propulsor. El 2.2 turbodièsel estira amb força des de baixes revolucions i es mostra molt elàstic i relaxat corrent a 130 per hora amb sisena marxa. Es nota la diferència amb els 1.600 de 120 cavalls de la competència. L’acceleració és molt bona, i tant permet fer avançaments per carreteres de muntanya com sortir el primer dels semàfors.
Un punt a favor d’aquest
cotxe és la càmera posterior, 1.331 €. (No us espanteu pel preu, és del Pack
Navegador, que, a més, inclou GPS, assistents d’aparcament...) Aquesta càmera,
ubicada al costat del pany del maleter, s’activa quan es posa la marxa enrere
(per cert, per posar-la, s’ha d’estirar la palanca cap amunt). Un cop activada,
mostra a través de la gran pantalla el que no es pot veure degut a un
minúscul vidre posterior i indica quan
t’apropes massa als cotxes veïns. També m’han agradat molt els seients
esportius davanters, que són de sèrie independentment del motor i la terminació;
són molt còmodes i agafen bé el cos.
Els
llums posteriors també han canviat
des de la renovació: l’anterior dibuix en
forma
de “C” canvia per dos angles obtusos que
giren
cap a costats oposats .
|
Les sortides d’aire posteriors
són un clar exemple del luxe en cada detall que presenta aquest cotxe.
|
Aquests llums es troben a darrere
i
a davant; són led i il·luminen
força bé.
|
I l'interior? Molt bé. Materials de bona qualitat, tot molt lògic, excepte un fre de mà de botó que no és fàcil de trobar sense ajuda. L'ordinador de bord funciona fantàsticament i és molt intuïtiu fer-lo servir posant els ulls a la carretera... El navegador està present en una pantalla central de set polzades amb forma de tauleta, que sembla acoblada posteriorment. La pantalla, que no és tàctil (des de Mercedes diuen que és perquè no hi quedin ditades), es fa anar amb una ruleta situada al costat del canvi de marxes, fàcil de controlar i intuïtiu quan t'hi acostumes.
Un
dels arguments per comprar aquest cotxe: el motor turbodièsel de 2.2 litres i 136 cavalls.
|
|| GUIU R. N.
FITXA TÈCNICA
| |
MOTOR
|
Turbod. 4 cil. en
línia,
16V |
CILINDRADA (cc)
|
2.143
|
POTÈNCIA (CV/rpm)
|
136 / 4.000
|
PAR MOTOR (Nm/rpm)
|
300 / 1.400-3.000
|
TRACCIÓ
|
Davantera
|
TRANSMISSIÓ
|
Manual, 6 velocitats
|
SUSPENSIÓ DAVANTERA
|
De tipus McPherson
|
SUSPENSIÓ POSTERIOR
|
Paral·lelogram
deformable
|
FRENS DAVANTERS
|
Discos ventilats
|
FRENS POSTERIORS
|
Discos
|
DIMENSIONS (m)
(LLARG. / AMPL. / ALT.)
|
4,29 / 1,78 / 1,43
|
MALETER (5/2 PLACES) (L)
|
341 - 1.157
|
DIPÒSIT COMBUSTIBLE (L)
|
50
|
DIÀMETRE DE GIR (m)
|
11
|
PES (kg)
|
1.455
|
ACCELERACIÓ 0-100 km/h (s)
|
9,3
|
VELOCITAT MÀXIMA (km/h)
|
210
|
CONSUM (L/100 km)
(urbà/extraurbà/mixt)
|
5,2 / 3,4 / 4,1
|
EMISSIONS CO2 (g/km)
|
106
|
LLANDES/NEUMÀTICS
|
205/55 R16
|
PREU
|
29.275 €
|
CONSUM A LA PROVA
|
4,6 l/100
km
|
VALORACIÓ
NOTA: 9,0Per Guiu R.N.Mercedes ha fet una gran feina. Realment és un gran canvi respecte al Classe A dels 90, per filosofia i luxe, i a més el motor i el consum són molt bons. Tot i això, encara ha de millorar en alguns aspectes, com ara el maleter, petit per un cotxe de 4,3 m de llarg, o la visibilitat posterior, compensada per la càmera.
⨁ Motor, disseny, consum, seients davanters
⦵ Maleter, preu, fre de mà, visibilitat posterior
Bé Guiu pero hi han cotxes millors ehh👍
ResponElimina