|
Transmissió automàtica d'Audi "Audi S-Tronic" |
Perquè un vehicle es mogui, a part del motor
(Fig 1.1), que genera i transmet moviment als elements encarregats de moure el vehicle, també cal el sistema de transmissió, uns elements que transmeten el moviment del motor fins a les rodes.
|
Fig 1.1: Motor 1.6 HDi (turbodièsel) d'un Peugeot 407. | | |
| | | |
|
Els elements del sistema de transmissió són:
- Embragatge (Fig 1.2)
- Caixa de canvis (Fig 1.3)
- Arbres de transmissió (Fig. 1.4)
- Diferencials (Fig 1.5)
- Coixinets (Fig 1.6)
- Boixes (Fig 1.7)
|
Fig 1.2: Embragatge | | | | |
|
Fig 1.3: Caixa de canvis |
|
Fig 1.4: Arbre de transmissió |
|
Fig 1.5: Diferencial autoblocant mecànic |
|
Fig 1.6: Coixinets d'un Fiat 600 Abarth |
|
Fig 1.7: Boixa |
El sistema de transmissió pot variar depenent de la disposició de les rodes motrius, que són les rodes que reben el moviment del motor. Les rodes motrius poden ser les de davant, les de darrere o totes.
La tracció a les quatre rodes pot ser:
- Inserible: Només és tracció a les quatre rodes quan el sistema o el conductor ho requereix.
- Permanent: El vehicle sempre serà de tracció a les quatre rodes.
Els sistemes de tracció a les quatre rodes permanent necessiten un diferencial central
(Fig 1.8) per compensar la diferència de velocitat de gir que es produeix entre l'eix de davant i l'eix de darrere quan s'agafa un revolt. Per a aquesta raó, els sistemes 4x4 inseribles només poden circular amb tracció total fins a una velocitat determinada.
|| GUIU R. N.
|
Fig 1.8: Diferencial central d'un Porsche Cayenne Diesel |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Suggeriments: