UN UTILITARI PERFECTE?
El nou Skoda Fabia arriba amb uns preus competitius, acabats raonables i disposat a competir contra rivals de renom com el SEAT Ibiza o l'Opel Corsa.
ELS MOTORS DE GASOLINA TRICILÍNDRICS estan prenent cada cop més protagonisme sota el capó dels cotxes actuals. Aquests motors tenen normalment menys d'un litre de cilindrada --en aquest cas, de 999 cc--, encara que sempre hi ha excepcions, com el Peugeot-Citroën 1.2 PureTech, de 1.199 cc, i van propulsats per un turbo. Sense aquesta ajuda, difícilment podrien arribar a fer moure amb solvència un familiar de 4,6 metres de llarg, com el Hyundai i30 CW 1.0 T-GDI, que també hem pogut provar.
Amb tot, en aquest Skoda Fabia, d'aspecte força anodí, no li caldria el turbo. És cert que no podria produir els 95 CV que promet, però les versions d'accés de la gamma porten el mateix motor, sense turbo, i tenen 60 i 75 CV respectivament. Per tant, es pot deduir que, per un utilitari de menys de quatre metres de llarg i poc més d'una tona de pes, aquest motor va sobrat.
Motor 1.0 TSI de 95 CV d'aquest Skoda Fabia. |
Aquest motor, a part d'una meravella de la tècnica, també consumeix i contamina molt poc: segons dades oficials, el consum mitjà de l'Skoda Fabia 1.0 TSI és de 4,4 l/100 km, i les emissions de CO2 són de 101 g/km. Encara que, com passa sempre, el consum de combustible real sempre és una mica més elevat que l'ideal defensat per la marca --ja se sap, les proves sobre rodets per aconseguir el mínim consum del cicle NEDC--,el consum real d'aquest utilitari se situa en els 5 l/100 km, una xifra pròpia d'un utilitari petit amb motor dièsel del 2010. Amb aquestes dades, ja es pot veure com evoluciona el consum. Això sí, l'Skoda Fabia 1.0 TSI també té el taló d'Aquil·les dels motors tricilíndrics. En fred, són capaços de gastar molt, així que és "normal" veure un consum de 12,8 l/100km després d'haver-lo tret del pàrquing.
Interior de l'Skoda Fabia Like |
La pràctica càmera posterior, que també té l'ajuda de sensors. |
El maleter de l'Skoda Fabia té una capacitat esplèndida de 330 litres; a més, és molt aprofitable. Una de les solucions "Simply Clever" d'aquest cotxe és el paraigua sota el seient de l'acompanyant. |
Pel que fa als seients, estan en la mitjana d'un cotxe utilitari. No són incòmodes, però tampoc són del tot còmodes. Malgrat tot, cal dir que només és una opinió personal.
La banqueta posterior; no destaca per la incomoditat, però tampoc per la comoditat. |
|| GUIU R. N.
FITXA TÈCNICA
|
|
MOTOR
|
Gasolina,
Turbo, 3 cil. en línia
|
CILINDRADA (cc)
|
999
|
POTÈNCIA (CV/rpm)
|
95 / 5.000 – 5.500
|
PAR MOTOR (Nm/rpm)
|
160 / 1.500 – 3.500
|
TRACCIÓ
|
Davantera
|
TRANSMISSIÓ
|
Manual, 5 velocitats
|
SUSPENSIÓ DAVANTERA
|
De tipus McPherson
|
SUSPENSIÓ POSTERIOR
|
Roda tirada amb element torsional
|
FRENS DAVANTERS
|
Discos ventilats
|
FRENS POSTERIORS
|
Tambor
|
DIMENSIONS (m)
(LLARG. / AMPL. / ALT.)
|
3,99 / 1,73 / 1,47
|
MALETER (5/2 PLACES) (L)
|
330 – 1.150
|
DIPÒSIT COMBUSTIBLE (L)
|
45
|
DIÀMETRE DE GIR (m)
|
10,4
|
PES (kg)
|
1.035
|
ACCELERACIÓ 0-100
km/h (s)
|
10,6
|
VELOCITAT MÀXIMA (km/h)
|
185
|
CONSUM (L/100 km)
(urbà / extraurbà / mixt)
|
5,2 / 3,9 / 4,4
|
EMISSIONS CO2 (g/km)
|
101
|
LLANDES / PNEUMÀTICS
|
175/70 R14
|
PREU
|
15.860 €
|
PREU VERSIÓ PROVADA
|
17.500 €
|
CONSUM A LA PROVA (MITJANA)
|
5,0 l/100 km
|
CONSUM INTERURBÀ
|
7,0 l/100 km
|
CONSUM AUTOPISTA
|
4,5 l/100 km
|
VALORACIÓ
per Guiu R. N.
El nou Skoda Fabia es posiciona com a
alternativa real al Citroën C3, el Peugeot 208,
l'Opel Corsa i el Hyundai i20, entre d'altres.
És un cotxe correcte en tots els aspectes, sense
destacar ni fallar en la majoria dels apartats. Si es
volgués buscar-li punts febles, se'n podrien trobar
en un equipament de sèrie reduït, amb moltes
opcions, un preu sense descomptes una mica
elevat (amb els extres) i uns plàstics força
durs en el davantal.
destacar ni fallar en la majoria dels apartats. Si es
volgués buscar-li punts febles, se'n podrien trobar
en un equipament de sèrie reduït, amb moltes
opcions, un preu sense descomptes una mica
elevat (amb els extres) i uns plàstics força
durs en el davantal.
Sens dubte, un cotxe senzill i de qualitat
amb un motor excel·lent, tant per potència
i elasticitat com per economia de consums.
amb un motor excel·lent, tant per potència
i elasticitat com per economia de consums.
NOTA: 8,5
+ Relació qualitat-preu, motor, consum, maleter
- Plàstics del davantal durs, equipament base escàs, preu amb opcions elevat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Suggeriments: